thumb image

Figurowe kody

Kod produktu: 070002
Cel gry:

Wygrywa ten, kto wyrzuci figury zgodnie z podanym kodem. Gra rozwija umiejętność rozpoznawania figur oraz inteligencję kinestetyczną.

Przygotowanie do gry:

Rozkładamy planszę. Przygotowujemy: flamastry, woreczek do rzucania oraz kartki z kształtami figur umieszczonych na planszy – jednakowych zestawów powinno być tyle, ile jest grup. Przedstawiciel każdej z grup losuje jeden z zestawów np.: zielony kwadrat, niebieskie koło, żółty trójkąt, czerwony prostokąt. Wylosowane figury stanowią kod określający kolejność wyrzucania i wyskakiwania poszczególnych figur.

Przebieg gry:

Przedstawiciele poszczególnych grup ustawiają się na linii rzutu i rzucają woreczkiem, starając się celować w określone kodem pole.

WSKAZÓWKA: Maksymalnie mogą być cztery grupy – po jednej z każdej strony planszy. Dodatkowo dla każdej z grup należy przygotować woreczek w innym
kolorze. Woreczek trafił na pole określone kodem? – grupa zdobywa punkt i zaznacza go na kartce z daną figurą np. rysując dużą kropkę lub odwracając kartkę rysunkiem do podłogi.

Zakończenie gry:

Gra kończy się, kiedy wszystkie kartki będą oznaczone kropką lub zostaną odwrócone rysunkiem do podłogi. Teraz zadaniem każdego uczestnika danej grupy jest przeskoczenie po planszy według kodu podanego na kartkach – zaczyna ta osoba, która pamięta, jaki był kod – pozostałe powtarzają za nią.

WARIANT II (dla starszych dzieci):

Przygotowanie do gry jak w Wariancie I. W przebiegu gry dzieci również układają kod z figur geometrycznych umieszczonych na kartkach. Następnie za pomocą mazaków nanoszą na nich kropki w takim kolorze, jaki ma figura, na którą upadł woreczek. Ważne, aby oddać tyle rzutów, ile kolorów na planszy ma dana figura (np. trójkąt – 4 różne kolory = 4 rzuty). Kiedy grupa to zrobi, odwraca kartonik rysunkiem do podłogi. Wygrywa ta grupa, która jako pierwsza odwróci wszystkie swoje kartoniki.