thumb image

Niezapominajka z kostką

Kod produktu: 070012
Cel gry:

Doskonalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby.

Przygotowanie do gry:

Planszę należy rozłożyć na środku sali, z każdej grupy wybrać po jednym reprezentancie. Każda z grup stoi na jednym z brzegów planszy. Przypominamy zasadę podziału wyrazów na sylaby. Prowadzący zabawę trzyma dużą kostkę do gry (z oczkami).

Przebieg gry:

Po ustaleniu kolejności rzutów, pierwsi gracze w każdej z grup czekają w gotowości. Prowadzący rzuca kostką. Ile oczek wypadło?

Wypadło jedno oczko – zadaniem każdego z pierwszych graczy jest stanięcie na planszy, na tym obrazku, którego ilość sylab w nazwie równa jest jeden (np. może to być kot, byk, smok, lis, koń, rak, słoń, miś, ul czy ser).
Wypadły dwa oczka – zadaniem każdego z pierwszych graczy jest stanięcie na planszy, na tym obrazku, którego ilość sylab w nazwie równa jest dwa (np. fo-tel, klo-cki, kro-wa, tyg-rys, au-to, jabł-ko, kred-ki, lal-ka, lam-pa, bu-ty, pił-ka, o-ko, za-mek).
Podobnie postępujemy przy wyrzuceniu trójki, czwórki i szóstki (np. trzy sylaby: ko-ra-le, cy-try-na, ży-ra-fa, cu-kie-rek, te-le-fon, ko-new-ka, wie-lo-ryb, ba-na-ny, tu-li-pan, ka-me-ra, skar-pety, ża-rów-ka, sa-mo-lot; cztery sylaby: po-mi-do-ry, wi-no-gro-no, po-ma-rań-cza, te-le-wi-zor, o-ku-la-ry; pięć sylab: he-li-kop-ter, lo-ko-mo-ty-wa; sześć sylab: nie-za-po-mi-naj-ka).

WSKAZÓWKA:
Jeżeli jakieś pole jest już zajęte (zwłaszcza dotyczy to pola z niezapominajką), punkt zdobywa grupa, która stanęła na nim pierwsza.

Zakończenie gry:

Po 10. rzutach następuje podliczenie punktów. Ta drużyna, która zbierze ich najwięcej – wygrywa.