thumb image

Impuls

Kod produktu: 070028
Cel gry:

Ćwiczenie koncentracji oraz refleksu, ćwiczenie realizacji powierzonego zadania i współpracy w grupie, integracja uczestników.

Przygotowanie do gry:

Uczestnicy tworzą dwie lub trzy grupy o takiej samej liczbie osób, a następnie siadają po turecku w rzędach „gęsiego” równolegle do siebie. Prowadzący taśmą wyznacza na podłodze linie startową, przed którą siadają uczestnicy, a w równej odległości kładzie na ziemi karty, rysunkami do dołu. Prowadzący przygotowuje sobie stoper oraz kartkę i długopis do zapisywania wyników.

Przebieg gry:

Prowadzący stojąc za plecami uczestników nadaję impuls przez klepnięcie ostatniej osoby jednej z drużyn w ramię. W tym momencie zaczyna mierzyć czas, a drużyna przekazuje sobie impuls. Gdy impuls dochodzi do pierwszej osoby w rzędzie ta biegnie po kartę, odkrywa ją i wykonuje pięć powtórzeń ćwiczenia na niej zamieszczonego. Następnie odkłada kartę i wraca do drużyny zajmując ostatnie miejsce w rzędzie. W tym momencie prowadzący zatrzymuje stoper, podaje czas wykonania zadania i zapisuje go w tabeli wyników. Nadaje kolejny impuls. Impulsy powinny być nadawane w różnej częstotliwości dla danej grupy (np dwa razy z rzędu tej samej drużynie).

Zakończenie gry:

Zabawa kończy się, gdy prowadzący nada taką samą ilość impulsów (np 10) każdej z drużyn. Zapisane wyniki sumują się i zawody wygrywa drużyna, która potrzebowała najmniej czasu na wykonanie ćwiczeń.

Wariant II: Zabawę można przeprowadzić w formie sztafety nadając impuls jednocześnie wszystkim drużynom.